Till människor i allmänhet - präster i synnerhet

 

Eftersom jag inte har så mycket för mig idag ska jag vara lite kreativ. Svenska språket har ju så många ord…man glömmer liksom använda dem. Med hjälp av synonymer.se kan man utveckla sig själv genom att då och då byta ut kräkas mot kalva, göka (ja det är min vanligast synonym för händelsen) där får man tydligen säga bryna om man vill??? Dö…oj va många…. Välj bland annat mellan: få hembud, avsomna, insomna, samlas till sina fäder, lämna jordelivet, ta ner skylten, kila om hörnet, trilla av pinn, krepera, kola, gå i graven, ljuta döden, skiljas hädan, ge upp andan, stupa, bita i gräset, duka under, stryka med, förgås, slockna och förklinga.

 

”Vi har samlats här idag för att tillsammans ta far väl av eder mor, mormor, livskamrat, nära vän, granne, ungdomskärlek, älskarinna. Katarina Rudolfsson som nu i våras bet i gräset.” Vi måste utnyttja hela vårt språk…annars försvinner det. Då sitter vi där och säger öööööööööö.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Hahaha, du är underbar Ida! :)

2008-09-11 @ 21:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0