Jag skulle ha fattat det tidigare

 

 

När man absolut måste prestera någonting…det är då det är som svårast, som tråkigast, och allt annat lockar. Man sitter hellre och läser reklambladen som kommer med Göteborgs-Posten ÄVEN FAST DET STÅR ”INGEN REKLAM TACK” PÅ DÖRREN!!!

 

Jag tycker om att rita och måla. Eller jag tyckte om det förr..nu har jag inte provat på ett tag men jag antar att jag fortfarande skulle bli underhållen. Jag började i alla fall en abf-kurs i serieteckning, många år sen nu. Tänkte att det skulle va ball att få lite nya idéer. Men faktiskt. Jag gjorde vad som helst för att skjuta upp mina ritläxor. Jag kunde sitta och bläddra i kursböcker från gamla idé- och lärdomshistoriekursen jag gick året innan. Som jag svor över då. Så jag tänkte såhär…man borde tänka ut det man tycker är mest träigt på hela jorden. Jag kan nog säga kemi…baserat på tre gymnasieår. Och om man vill plugga något…då väljer man sitt hatämne. Det spelar ju ingen roll…allt blir ändå trist som fan när man är tvungen. Och så länge man inte pluggar det man gillar så låter man det stanna roligt. Tänk de som läser till gynekolog.


 

Fast med tanke på en viss dömd plastikkirurg verkar inte intresset svalna lika fort ute i arbetslivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0