Det är ute med människan


Ja, mycket tyder på det. Sedan igår eftermiddag har jag legat i soffan, i sängen och suttit i en fåtölj i köket. Jag är sjuk. Och när jag har legat och suttit på de tre olika ställena i lägenheten har jag fullkomligt översköljts av bevis på att människan är dum i huvudet.

 

Igår stod MTV på. Två av tre reklamer är för olika stört dyra abonnemang där man prenumererar på ringsignaler till mobilen. Reklam som antagligen riktar sig till 14-åringar. Men även om man är 14 får man väl tänka lite. Jag kände det att "rätt åt idiotungar som är skuldsatta upp till öronen innan de ens fyllt 18". Hmmm...konstigt så brukar jag inte resonera. Egentligen är det väl de som startar de för världen helt värdelösa ringsignalsföretagen som bär den stora pinsamma skulden…planen från första början är ju att lura pengarna av skitungar. Brinn i helvetet.

 

Sedan står det i GP att McCain gått förbi Obama i de nya opinionsmätningarna. Denne karl som känner att Irak-kriget SKAAA vinnas och att trupperna bör förstärkas i Afganistan. En stolt amerikansk krigshetsare till är precis vad USA behöver. Obama måste också gå för ”the war against terrorism” eftersom det står på väljarnas önskelista. Faaaaaaaaan människooooooooooor ta er i kraaaaaaaaaaaaaaaaaaagen!!!! Och för att citera Peter. ”Irakkriget…kan man verkligen vinna det nu?”.

 

I det senaste numret av Allt om historia står det om Titanic. Hur människorna var övertygade om fartygets osänkbarhet…(på samma naiva sätt som många idag tror att kärnkraftverk och slutförvaring av uran kan skötas riskfritt). Och hur livbåtar, med plats för tjugo personer till, låg och flöt på behörigt avstånd från dem som frös ihjäl i vattnet…allt för att människor funkar just så. ”Jag är i säkerhet, varför göra något mer”.

 

Och sist men inte minst…hela olyckan hade kunnat hindras om besättningsmännen Reginald Lee och Frederick Fleet, som höll utkik efter stora isflak, hade haft en kikare. För de hade tydligen inte det. 1 500 människor omkom, de flesta från tredje klass längst ner i fartyget. De som troligen hindrades av både grindar och vakter när panik utbröt ombord. Fattiga blev diskriminerade – lyder en mellanrubrik i texten. Skulle inte den mellanrubriken platsa i varje jävla text från långt innan Jesu födelse (om han nu någonsin fötts) till idag, den 10 september 2008. Framtiden kan jag inte uttala mig om, men räknat enligt den prognos vi har i händerna….ingen bättring.

 

Jag hatar just nu världen och allt dess innehåll…ni får ursäkta mig. Det kan höra ihop med min förkylning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0