Ni har väl köpt fyrverkerier?

 

 

Det är som vi alla vet förberedelsernas kväll. Jag har lagat mat i timmar, ystat ost, stöpt ljus och sytt en klänning i guldiga paljetter. Förmodligen kommer jag inte sova en blund i natt för imorgon är det den stora årsdagen.

 

Den 16 oktober 1995 meddelade Mona Sahlin att hon ska dra sig undan ett tag efter den så kallade Tobleroneaffären. Hon hade ett gäng år tidigare handlat för uppemot 55 000 kronor på jobbkortet. Tyvärr var det inte bara Toblerone hon köpte för den stora summan, även om det hade gjort allt lite mer underhållande. Men jag tycker ändå, det tror jag de flesta gör, att årsminnesdagen av affären ligger högt över julafton, nyår och födelsedagar.

 

Jag har inget emot Mona Sahlin, men själva exemplet är så livskvalitetshöjande. Mona gjorde mer än bort sig. Hon måste ha gått hem och grävt ner sig i sängen för att aldrig mer vilja återvända till verkligheten. Hon måste ha tänkt att hela hennes politiska karriär var förstörd, att alla hon känner skulle ge onda ögat för resten av livet, när det här uppdagades i Expressen. Men nu står hon upp igen, och som partiordförande.

 

Sicka jävla tabbar man kan ta sig förbi. Ta på dig festblåsan och fira det imorgon och kom ihåg att inte ta livet av dig om allt verkar kört nån gång.


 

Äntligen


Kommentarer
Postat av: Nina

Det är så himla sant! Det är lätt att gräva ner sig och detta är väl ett praktexempel att ha med sig i bakfickan. Det mesta löser sig!

2008-10-27 @ 13:01:55
URL: http://mataventyr.blogg.se/
Postat av: Daddel

Fasen va bra skrivet! :)

Kunde inte skrivit de bättre själv.... Mohaha!

Du är bäst!

2009-04-17 @ 00:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0