Istället för en sytråd runt fingret

 

Jag skriver alla viktiga saker som jag måste komma ihåg i min mobil för att jag inte ska missa dem. Nån räkning som ska betalas eller nåt jag lovat att ordna…sedan sätter jag ett alarm så att påminnelsen ringer. Oftast när alarmet ringer är jag i en sån sits att det inte går att ordna just då. Så jag sätter en ny tid när den ska ringa. Ibland blir det sju åtta påminnelser om dagen som jag skjuter upp tills eftermiddagen, kvällen, nästa dag eller nästa vecka. Det är ett jävla ringande. Och om nån som inte känner mig, kanske bara sitter nånstans i närheten av mig på jobbet eller så, hör telefonen…då måste den tro att jag är sjukt populär. Särskilt eftersom jag inte svarar utan bara klickar bort alla signaler.


Igår kom det ett mejl till alla på jobbet. Det stod att ”på förekommen anledning ber jag samtliga att sätta sina privata telefoner på ljudlös”. Mina ringningar har nog varit irriterande. Men samtidigt tänker nog nån att "där går hon som är så eftertraktad".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0