Total mörk ångest

 

I förrgår krånglade vårt Internet. Då blir jag förbannad. Eller snarare jag får nästan ingen luft…det är som att andas genom ett sugrör. Kan inte komma åt min mejl, allt jag vill googla, beställa SJ-biljett…om jag skulle vilja det. Är man ensam hemma och Internet lägger ner då är det fan kritiskt. Snaran runt halsen. Jag orkar inte ens gråta. Men så ordnade det sig och världen låg ånyo framför mig.

 

Så idag skulle jag gå in på SR Halmstad. En kompis, Samira, har börjat jobba där och därför är jag numera intresserad av deras lokalnyheter….sr.se/halmstad…och nope…Internet kukar ur. ”Sidan absolutely not to be found” svart text på grå bakgrund. Och jag kände att nääääe, det funkade ju nyss. Fan fan fan för att man betalar för Internet när det strular. Och fan för att man aldrig kan lite på teknik krångligare än en kökssax. Jag andades. Skrev in adressen igen och kom på att det naturligtvis är SR Halland och inte Halmstad. Jag hetsar upp mig för fort. Det gäller jämt.


 

Vårt internet

Kommentarer
Postat av: Gabriella

ida, jag har precis samma känsla som dig utan ett fungerande internet. som man dessutom betalar dyra pengar för att funka. kram på dig

2008-08-31 @ 17:15:18
URL: http://guldbloss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0